Kuukausitapaamiset 2022

Syyskauden päätteeksi kävimme laulamassa joululauluja Kemin seurakuntakeskuksen alasalissa kanttori Minna Laitilan toimiessa säestäjänä.

*********************************************************************************

Kaupunginjohtaja Matti Ruotsalainen kertoi Majakkatalossa 30.11.2022 Kemin kaupungin kuulumisia

Pikkujoulua vietettiin Ratapihan Ruustinnassa, joulupukkikin vieraili juhlassamme

***************************************************************************

Sääntömääräinen syyskokous pidettiin 2.11.2022 Kemin seurakuntakeskuksen alasalissa.
Marja-Leena Laitinen jatkaa yhdistyksen puheenjohtajana myös tulevana vuonna.
Kokouksen jälkeen seurakunnan kirkkoherra Tuomas Tölli kertoi meille Kemin seurakunnan tämänhetkisestä tilanteesta.

***************************************************************************

Seniorikävelyn merkeissä tutustuttiin Meripuiston uudistettuun rantanäkymään 19.10. Näprääjät tarjosivat osallistujille kuumaa mehua ja herkullisia nuotiomakkaroita.

Ukkokerholaiset keskustelivat Natosta 12.10.2022

***************************************************************************

Kemin seniorit osallistuivat seniorimessuille 6.10.2022. Näprääjät myivät siellä tuotteitaan.

***************************************************************************

Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa, oi jospa olisit ollut mukana..
Syyskausi aloitettiin Veitsiluodon kalapaikalla. Malla kertoi ajankohtaisia kuulumisia ja sitten lähdettiin ulos pelaamaan mölkkyä, heittämään tikkaa ja saappaanheittoakin harrastettiin. Sen jälkeen pääsimme nauttimaan meren antimia eli Taposen Sepon savustamaa lohta sekä Taposen Maijan valmistamaa maukasta salaattia. Meille tehtiin myöskin hajutesti eli purkkeihin oli laitettu erilaisia tuoksuja ja yritimme arvailla mille mikin purkki tuoksuu.

***************************************************************************

11.5.2022 Erityisopettaja Pirkko Palojärvi Ylivieskasta kävi kertomassa  ja ohjaamassa jäseniämme aivojumpan hyödyntämisessä jokapäiväisessä arjessamme.
Mukana myös hänen aviomiehensä Juhani.

***************************************************************************

6.4.2022 Osallistuimme kuukausitapaamisen yhteydessä Lapin Senioripiirin sääntömääräiseen kevätkokoukseen Kemin LumiLinnassa. Samaan aikaan Suomen tasavallan presidentti Sauli Niinistö kävi vierailulla Kemissä ja saimme nähdä hänet LumiLinnassa. Presidentti toivotti senioreille antoisaa kokousta.
Piirikokouksen jälkeen suurlähettiläs Jari Vilen kertoi senioreille Euroopan tilanteesta.
(Klikkaa kuvaa, niin saat kuvatekstit näkyville)

***************************************************************************

Maaliskuussa kävimme tutustumassa Kemin taidemuseon "Ryhmä-Kemi" -näyttelyyn. Oppaana meillä oli taidemuseon intendentti Venla Kakko.