Kuukausitapaamiset 2023

Perinteiseen tapaan yhdistyksen retkeilykerho järjesti meille pikkujoulun.
Paikkana oli Kemin Ratapihan Ruustinna.

Onnittelukäynti 100-vuotiaan kunniajäsenemme luona

Kemin kansallisten senioreitten kunniajäsen Sirkka Kajanne täytti 1.12.2023 100 vuotta. Lämpimät onnittelumme. Kuvassa päivänsankari Sirkka sekä yhdistyksemme puheenjohtaja Marja-Leena Laitinen

Marraskuun kuukausitapaamisessa puheenjohtajamme Marja-Leena Laitinen kertoi meille lottaperinnetyöstä.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠*********************************************************************************
Lokakuussa kävimme tutustumassa Marjo Pitkon taidenäyttelyyn. Kemin museon intendentti Venla Kakko esitteli meille näyttelyä.

Kevätkauden päätös pidettiiin perinteisesti Veitsiludodon kalapaikalla.

Huhtikuun kuukausitapaamisessa kävimme tutustumassa Suomen kähertäjämuseoon. Museon perustaja Tuula Tarvainen esitteli meille museota ja kertoi sen syntyhistoriasta.

Maaliskuun kuukausitapamisessa vieraanamme oli järjestäkoordinaattori Merja Simoska, joka jakoi meille oppia ikäihmisten terveellisestä ruokailusta.

Yhdistyksemme taloudenhoitaja Seppo Taponen luennoi 15.2 pidetyssä kuukausitapaamisessamme aiheesta Suomi ja Nato.

Helmikuun ensimmäisessä kuukausitapaamisessa tietokirjailija Taisto Saari kertoi Veitsiluodon tehtaan historiaa yhtiön perustamisesta 22.11.1922 päivään 29.9 2021, jolloin Stora Enso Oyj:n johto lakkautti sellu- ja paperitehtaan toiminnot. Veitsiluodon 100-vuotias saha jatkaa edelleen toimintaansa.

Kiltakoulutusta Rovaniemellä tammikuussa. Perehdyttiin tapahtumienhallintaan. Kouluttajina tilaisuudessa olivat Juhani Juvonen, Esa Takala ja Seppo Mäkitalo

Tammikuun kuukausitapaamisessa Tellervo Alanärä Naisten Valmiusliitosta kävi kertomassa meille, mitä meidän tulisi huomioida kodeissamme poikkeustilanteissa, joissa sähkön tai vedenjakelu keskeytyy. Kodeissa tulisi varautua pärjäämään itsenäisesti ainakin kolme vuorokautta häiriötilanteen sattuessa. Olisi hyvä, jos kotoa löytyisi vähintään kolmeksi vuorokaudeksi ruokaa ja lääkkeitä. Olisi myös tärkeää tuntea varautumisen perusteet eli tietää esimerkiksi, mistä saa oikeaa tietoa häiriötilanteessa ja miten pärjätä kylmenevässä asunnossa.