Kemin kansalliset seniorit ry

Toimintasuunnitelma 2022

1.    Yleistä

Vuosi 2022 on yhdistyksemme 48. toimintavuosi.Toimintaamme ohjaa Kansallinen Senioriliitton  teema ”Rohkeasti tulevaisuuteen” ja tähän lisäämme oman paikallisen omaleimaisuuden. Liitto korostaa jäsenhankintaa ja uudistumista. Uusia toimintoja ja uusia toimintamuotoja toivotaan kehitettävän yhdistyksissä aktiivisesti. Otamme liiton asettaman haasteen vastaan ja kehitämme tältä pohjalta omaa toimintaamme.

2.   Toiminta

Sääntömääräinen kevätkokous maaliskuun 15. päivään mennessä. Sääntömääräinen syyskokous marraskuun 15. päivään mennessä. Osallistuminen Lapin piirin kokouksiin ja liiton kokouksiin.Yhdistyksen hallitus kokoontuu kerran kuukaudessa kesäkuukaudet poislukien.

Jäsenten kuukausitapaamiset kaksi kertaa kuukaudessa kesäkuukaudet
poislukien. Kuukausitapaamisten sisällöt vaihtelevat asiaohjelmasta kevyeen, viihdyttävään. Vaihtelevalla ohjelmalla toivomme saavuttavamme useimpien jäsentemme tyytyväisyyden. Yhdessä olo auttaa myös tutkitusti ikäihmisten kokeman yksinäisyyden poistamiseen.

Digikoulutus tulee aivan erikoisesti olemaan esillä 2022 vuoden aikana.
Kerhotoiminnoissamme jatkavat Näprääjät, Kirjallisuuspiiri, Retkeilykerho ja Ukkokerho. Näprääjät kokoontuvat kerran viikossa ja muut kerran kuukaudessa.

Periaatteemme on ollut, että toimintaamme on voinut tulla tutustumaan alkuun  ilman jäsenmaksuvelvoitetta  ja tällä käytännöllä toivomme luovamme myönteisen ilmapiirin itsestämmeja toiminnastamme ja uusien jäsenten mukaan tuleminen madaltuu.

3.   Tiedottaminen

Toiminnastamme tiedotetaan Lounais-Lapin järjestöpalstalla.Lisäksi yhdistys tekee syksyn ja kevään ohjelmasta oman ohjelmalehtisen jokaiselle jäsenelle. Kemin kansallisilla senioreilla on omat kotisivunsa , jossa myöskin ohjelmat ovat esillä ja tarvittavat muutokset.   https://kemi.senioriyhdistys.fi

Sähköpostia  hyödynnämme myös viestinnässä. Patina lehti on jokaisen jäsenen käytettävissä ja sinne voi jäsenet tarjota juttujaan julkaistavaksi.Ei myöskään tule unohtaa  omaa toimintaa. Me jokainen olemme viestinviejiä ja tiedämme, että oma positiivinen ja myönteinen asenteemme on tärkeä uusien jäsenten hankinnassa. Uudet jäsenet tuovat aina uudistumista ja on  tae jatkuvuudelle.

4.   Talous

Toimintamme perustuu jäsenmaksutuloihin ja pieniin avustuksiin. Jäsenmaksun suuruus päätetään syyskokouksessa sääntöjen mukaisesti. Tästä jäsenmaksusta yhdistys tilittää jäsenmäärän mukaisen jäsenmaksuosuuden Kansalliselle Senioriliitolle.

5.   Muu toiminta

Marja-Leena Laitinen jatkaa Senioriliiton liittovaltuustossa.Liittomme jäsenmerkin saa jokainen yhdistykeemme liittyvä henkilö.Aktiivisuus ja eri tavoin ansioituneet henkilöt palkitaan erilaisin huomionosoituksin.Kannustamme jäseniä osallistumaan Liiton 50-vuotisjuhlaristeilyyn 17-18.5.2022.

6.   Toiminnan jatkuvuus

Toimintamme jatkuvuus perustuu ajatukselle ”yhdessä olemme enemmän” ja niinpä aktiivisuus ja talkoohenki ovat voimamme.  Rohkaisemme ja kannustamme jäseniämme arvojemme mukaisesti, jossa rehellisyys , rohkeus ja suoraselkäisyys  korostuvat.